Jag fattar ingenting

vanliga_fr_gor_52ebbd66ddf2b30286df08aaVi har matats med rapporter om hur lönsamt det är med invandring och att det är invandringen som skall lösa alla framtidens problem med allt från brist på arbetskraft till att ta hand om alla gamla som bara blir fler och fler. Nu hävdas det plötsligt att invandringen får Malmö att gå ner på knän,  Malmös styrande partier har tappat kontrollen, och man tvingas till stora nedskärningar när det gäller hemtjänst, färre platser på äldreboende och äldre kommer inte få lika mycket hjälp att komma ut på aktiviteter. Jag fattar ingenting, var det inte för att rädda välfärden för dom äldre det var så bra med invandring?

Om man har försökt argumentera för att det kanske finns vissa praktiska begränsningar för hur mycket invandring vi klarar av, så har man blivit beskylld för att vara främlingsfientlig och egentligen rasist, och bara försökt lägga ut rökridåer för att maskera detta genom att hänvisa till praktiska problem.  Idag meddelar Migrationsverket att nu är platserna slut, de som kommer får klara sig bäst de vill. Detta är liksom Sverige, det är november, det är typ i bästa fall 10 grader på dagen och ner mot nollan på natten, och de som kommer skall typ bo på gatan! Jag fattar ingenting, alla ni som lovat att det här fixar vi minsann, var är ni? Kjell Bergqvist, varför är du inte på plats nere i Malmö och ryter på Migrationsverkets personal att dom minsann får skärpa sig?

Alla som på något sätt sammankopplat islam med IS har varit usch och fy, och att när en ”viss” partiledare hävdade att islamistisk extremism utgör det största hotet mot Sverige gick hela PK-Sverige upp i falsett. Idag sa Löfven precis likadant. Jag fattar ingenting, har Löfven plötsligt blivit islamofobisk? Varför står det plötsligt en polis med k-pist på Centralen? Fler ungdomsgårdar och ett välkomstpaket med jobb, bostad och stöd för dom ”svenskar” som ändå valde att åka ner för att våldta eller kanske skära halsen av en eller två, var det inte så vi skulle lösa problemet?

Känner mig lite som han Manuel i Pang i Bygget som alltid går omkring och säger Que? Jag fattar ingenting, kan någon förklara för mig! Vad händer?

Lämna en kommentar